poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Czy aby na pewno balkonowy raj?



Czy aby na pewno balkonowy raj? takie pytanie ostatnio sobie zadałem...




Dziś notka typowo informacyjno-zapychająca. Moje balkonowe królestwo w ostatnim czasie ma bardzo dużo wzlotów, ale i tyle samo upadków. Najlepszym przykładem jest rozsadzenie i ogarnięcie bazylii, która tak jakby odżyła po przesadzeniu. Jedynie, co zastosowałem to małe rozluźnienie i lepsze rozmieszczenie roślinek. Efekt jest taki:


Następnym dobrym rozwiązaniem i moją pierwszą hodowlą jest rukola. Jak wspominałem we wcześniejszych wpisach jest najłatwiejsza, to i rośnie jak szalona, przy mojej małej uwadze. A propos macie może jakieś pomysły jak ją wykorzystać?


 Tutaj, ta co miała mniej światła, ale już dobrze rośnie:


Kolejną roślinką, z której jestem dumny to lubczyk. Szczególnie, że początek miał ciężki.(tak przypadkowo...przy sprzątaniu...spadła mi doniczka :P)


Natomiast pomidorów nie ogarniam..może mają za dużo wody? albo coś. Do tego wichura poniszczyła mi większość sadzonek...Jakieś rady..? niewątpliwie chciałbym uratować moje sadzonki, a jak się nie uda to coś innego zasieje.


Na koniec mała fotorelacja z moich egzotiko roślinek:





Jak widać mają się dobrze i ładnie rosną, nie mogłem wybrać, którą cytrynkę zostawić i zasadziłem wszystkie do jednego. Może później wybiorę, tę najlepszą. Granat też ma się dobrze, właśnie go przesadziłem do dużej doniczki(tak jestem niecierpliwy) i teraz już spokojnie może sobie rosnąć.

A tak już na koniec, małe podsumowanie... w balkonowe królestwo zacząłem bawić się dopiero w tym roku. Idzie mi to różnie, z każdej roślinki się cieszę. Wszystkie błędy jakie robię staram się poprawiać i na przyszłość lepiej zarządzać i opiekować się moim kawałkiem zieleni w tej betonowej dżungli.

Pozdrawiam a.

Ps. stewia jednak padła...
Ps 2. za to mandarynka wypuściła...

5 komentarzy:

  1. Cudownie zielono na tym balkonie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Rukola na sałateczki chyba ale i na kanapkę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rukola na pesto!! Też rośnie mi jak szalona, nie doceniłam jej, mam nadzieję, że zniesie ta ciasnotę! ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O spróbuję! :) Ja w sumie też nie doceniłem, a tu szaleje w doniczce.. co zetnę to podwaja swoją objętość. Na pewno zniesie. Pozdrawiam! i zapraszam częściej :)

      Usuń
  4. Znalazłem idealne miejsce dla każdego, kto szuka wysokiej jakości drewna - https://drewnohurt.com/. Ich oferta obejmuje szeroki asortyment drewna, odpowiedniego dla różnorodnych projektów i zastosowań. Ceny są konkurencyjne, a jakość obsługi klienta jest wyjątkowa.

    OdpowiedzUsuń