środa, 15 maja 2013

Ogród w butelce po studencku


Niejaki Dawid Latimer postanowił sobie kiedyś tam, dokładnie w 1960 roku wyhodować sobie swój własny ogród w butelce. Pielęgnował go do 1972 roku, po czym zostawił na pastwę losu... Z informacji, które znalazłem podobno podlał go raz. Do owej butli wsadził popularną trzykrotkę. I tak do dziś sobie ona tam rośnie zamknięta... brzmi ciekawie?


Zachęcony opisem i zdjęciem butli w której jest obecnie mikroklimat postanowiłem sam zabawić się w taki mini ogródek. Jako, że mój ogródek w butelce jakoś specjalnie wykwintny nie będzie, w końcu jestem tylko biednym studentem i nie stać mnie na super gąsior. A zresztą jakby mnie stać było to prędzej w tym gąsiorze zrobił bym jakiś trunek :) Postanowiłem go zrobić w zwykłej o takiej butelczynie po jakimś tam napoju:




Kartka miała ułatwić mi wsypywanie ziemi do środka, niestety mój plan nie wypalił, więc tak czy siak musiałem ręką. Także, jak widać na powyższych zdjęcia: estetyka= ZERO. Jak to wypali kiedyś, na pewno coś fajniejszego wymyślę. A jeszcze o kwiatkach, które tam się znajdują to: trawa niebieska, godecja w nasionkach i jakieś 2 skalniaki. 

















A tak wygląda butelkowy ogród:






Trzymajcie kciuki, by chociaż tydzień to coś przeżyło! :)

6 komentarzy:

  1. Podziel się po jakimś czasie efektami bo mam cudowną butelkę, która by się do czegoś takiego nadawała.

    Czy te "jakieś 2 skalniaki" to też w nasionkach? A może wiesz jak się one nazywają?? Bardzo bardzo jest mi to potrzebne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podzielę podzielę :)
      Nie nie w nasionkach, tylko godecje zasiałem. Jeden ze skalniaków to na bank rojnik a drugi hm... zdaje mi się że rozchodnik kaukaski, ale nie jestem pewny.

      Usuń
  2. Dzięki, właśnie o rojnik mi chodziło :)Od miesiąca się zastanawiałam jak ta roślina się nazywa.

    A jak ten rojnik się znalazł w butelce skoro nie z nasion?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z ogródka :) tak na poważnie, był dosyć mały i udało mi się go wepchnąć przez otwór butelki :)
      ps. nasionka w tej butelce..rosną w zastraszającym tempie.

      Usuń
  3. Ciekawa jestem jak na dzień dzisiejszy wygląda Twoja butelka.

    OdpowiedzUsuń