poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Balkonowe królestwo


Pora zrobić małe sprawozdanie z mojego balkonowego królestwa, ponieważ wreszcie przyjechałem ze świąt. Tak więc stewie właśnie zasiałem, oby coś wyrosło, bo jak czytałem to np. na 100 nasion wyrastają 7... u mnie akurat tak na oko, było z 20 nasionek(będę cieszył się jak chociaż jedno wyrośnie). Co do innych roślin mają się dobrze i rosną jak na drożdżach.


Wygląd obecny, jak widać wszystko poszło do góry(szczególnie rukola jak głupia rośnie)

A tu widzimy drugą doniczkę z rukolą, która była w kuchni i trochę zdziczała, była tam również bazylia, która kompletnie wyginęła. Dlatego postanowiłem przenieść doniczki do pokoju z większą ilością słońca.





 Dla porównania roślinki, które są od strony południowej z większą ilością słońca:




Na koniec przegląd roślin egzotycznych:



Jak widać cytryna ma się dobrze, by nie powiedzieć bardzo dobrze. Wyrosły aż 3 i zastanawiam się co z nimi zrobić. Natomiast po przyjeździe zauważyłem, że z reszty szkółki prawdopodobnie wyrósł granat:



I chyba z tej egzotyki byłoby na tyle...w pozostałych nic kompletnie nie wypuszcza(za sucho). No może liczi..pożyjemy zobaczymy. 


Tymczasem czekamy na wiosnę!

Pozdrawiam a.

3 komentarze:

  1. Hm hm, moja rukola coś mnie nie słucha i (nie)żyje po swojemu. Dużo światła jej zapewniasz? Bo czytałam gdzieś, że lubi zacienione miejsca? :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja rukola praktycznie cały czas jest w miejscu słonecznym, właśnie od strony południowej. Powiem ci, że nigdzie nie czytałem jak to ją hodować, po prostu jak to z innymi kwiatkami czy na działce czy teraz na parapecie zasiałem i wyrosło. Według mnie raczej lubi słoneczko, ponieważ ma się o niebo lepiej niż ta z kuchni, gdzie praktycznie przez 3/4 dnia nie miała dostępu do światła. :)

      Usuń
    2. Yhm, dzięki za szybką odpowiedź. Wyciągnęłam moją z cienia - zobaczymy czy światło na nią podziała :)

      Usuń