sobota, 22 czerwca 2013

Lato w pełni

Chyba dawno mnie tu nie było... niestety obowiązki wzywały. A to sesja i zaliczenia, a to dokończenie pracy licencjackiej i związane z tym załatwianie przeróżnych spraw. Ciężkie życie studenta... prawda? :) W sumie taka wiedza bezużyteczna na początek tego postu. Zaczynamy!



Lato w pełni... tak jak i w moim zielonym królestwie

Jak widać nad całością góruje drapacz chmur, czyli pomidor koktajlowy, który zaczyna rosnąć jak szalony i tak samo kwitnie. Oby chociaż uchował się choć jeden pomidor.


Mimo, że wygląda trochę ułomnie to rośnie mu się najlepiej razem z lubczykiem, który zapełnił całą doniczkę i wypadałoby go przesadzić do czegoś większego..ale niestety musi wytrzymać jeszcze trochę. Niedługo trafi do ogródka, gdzie będzie miał pole do popisu. A tu rukola: 


Jest jej tak dużo, że  nie nadąża z jej ścinaniem... aż zakwitła :) Właśnie! pojawiło się pytanie gdzieś poniżej, kiedy ją zrywać, więc odpowiadam: można już praktycznie kilku centymetrowe listki ciachać, im mniejsze tym aromat jest większy, u mnie ścinana jest do ziemi i zawsze wypuszcza. Tak jak mówiłem rośnie jak jakiś chwast.

Kolejnym naszym przystankiem jest... egzotyka! 


Dwie cytryny i mandarynka walczą o miejsce w doniczce. Samotny granat nie musi z nikim walczyć i bardzo ładnie rośnie, mam nadzieję, że zakwitnie. Dalej w doniczkach przesadzoną mam stewie i melisę. A co do studenckiego ogródka w butelce to prezentuje się tak:



Jak widać nic się nie zmienia. Troszkę w środku roślinki podrosły, pojawił się mech, nie podlewam i jakoś to żyję cały czas. Myślę, że jakiś mikroklimat już się tam zrobił. Dla porównania szklany ogród pana Latimera, o którym już pisałem:

Źródło: dailymail.co.uk

Jest różnica prawda? tyle, że ten ogród rośnie sobie od 1972 roku, a mój ma około 2 miesiące. :) 

Pozdrawiam!

6 komentarzy:

  1. Fajnie ci rośnie pomidorek! :) Pamiętaj że może wyrosnąć dość wysoko więc warto go podwiązać. O owoce się nie martw, można założyć że z każdego kwiatka będzie pomidorek! :) A w przyciasnej doniczce pomidory ponoć owocują nawet obficiej, niż gdy mają więcej "luzu".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę :) No zauważyłem, że idzie w górę dosyć szybko, może nie widać na zdjęciu ale ma profesjonalne podwiązanie z patyka.. :P O to fajnie! nie mogę się doczekać kiedy wszamie pierwszego :) Ciekawe, ciekawe!

      Usuń
  2. Uprawa super. Teraz tylko czekać na plony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam coraz większą ochotę na taki ogród. Nakręcam się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! wiele radości jest z takiego ogródka :)

      Usuń